Årsklasser fra 1985 - 1989

SR 15478, 1987-modell

Volvo B 10 M


Første eier:

Bergen - Nordhordland Rutelag


Eier under treffet:

Veteranbussklubb BNR


Denne bussen ble først og fremst brukt til turer for RunWay mellom Bergen og Rimini i Italia. Ofte var det to sjåfører med på turen, så derfor ble den utstyrt med sovekabin.


I 1997 ble den solgt og hadde flere eiere i denne perioden, før den havnet i Nord-Norge.


Men i 2014 fikk Veteranbussklubb BNR overta bussen, og de har siden den gang oppgradert bussen tilnærmet tilbake til opprinnelig standard. Så denne brukes i dag til både turoppdrag og klubbens egne arrangementer.

SR 18712, 1987-modell

Volvo B 10 R


Første eier:

Oslo Sporveier


Eier under treffet:

Lokaltrafikkhistorisk Forening


Dette er en av 66 bybusser som Oslo Sporveier bestilte fra ARNA i 1987.


Året før var det blitt levert 13 tilsvarende busser, men med litt annen front enn det denne fikk.


Det sies at disse nok er de mest komfortable bussene som Sporveien noen gang har hatt. Helt til siste dag disse var i trafikk ble de foretrukket av mange sjåfører i stedet for de nyere lavgulv-bussene som Sporveien hadde. De siste av disse ble tatt ut av trafikk i 2005 - og da ble denne tatt ut for å bevares.


Den er i ettertid blitt påkostet en del jobb, både innvendig ut utvendig - blant annet er det lakkert og har fått en teknisk overhaling av Sporveisbussene. I 2012 overtok LTF bussen, og dette var det sjette treffet denne deltok på.


Den ble Beste buss i årsklassen 1985 - 1989 i Tønsberg.

LM 91168, 1988-modell - danskregistrert

Leyland 7-1200 B


Første eier:

Århus Sporveje i Danmark


Eier under treffet:

Frederick Nordahl


Denne bussen er kjøpt fra Århus i Danmark til Norge.


Bussen har et karosseri fra DAB i Silkeborg.


Den ble påmeldt til treffet med sitt danske registreringsnummer - men etter treffet har den fått norsk nummerskilt: RA 49352.

ND 97944, 1988-modell

Scania K 112


Første eier:

Vest-Telemark Bilruter


Eier under treffet:

RHF Telemark


Dette en en av tre turbusser som Vest-Telemark Bilruter kjøpte - og dermed hadde de 5 Scania Classic turbusser.


De ble hovedsaklig bare brukt mellom mai og oktober, men etter hvert ble den også bruk til skolekjøring.


Da kravet om setebelter kom i 2013, ble den parkert for godt. I 2015 ble bussen pusset opp. Den har alltid hatt dette fargeskjemaet, og er fortsatt i original stand – bortsett fra at den fikk ettermontert AC-anlegg i 1993.


Den ble Beste nykommer i Tønsberg.