RHFs Veteranbusstreff i 2014, Hamar

RHF Vestfold var med på veteranbusstreffet i 2014 i Hamar.


Her er litt bilder fra treffet i Hamar, blant annet finner dere bilder av alle de bussene som ble

premiert under treffet her - og selvfølgelig er all de bussene som representerte Vestfold med.


Foto som det ikke står hvem som har tatt er fra: busspage.net




Vestfold-gjengen på Hamar-tur



Alle bussene som var på treffet i Hamar, som vi rakk å ta bilde av



Dette er de premierte bussene fra treffet på Hamar


Beste til og med 1929:


Alle som deltok i denne årsklassen var sperret på grunn av premier fra året før.

Beste 1930 - 1939:


B-10439, 1936-modell

Opprinnelig eier: Hans Paulsen, Engelsviken


Eier på treffet: Nettbuss Øst


Chevrolet F6 med Skovly / Råde karosseri


Lengde: 7,85


Bredde: 1,90


Vekt: 4.505 kg


22 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 80 hk, Ford 4 sylindret bensin

Beste 1940 - 1949:


Alle som deltok i denne årsklassen var sperret på grunn av premier fra året før.

Beste 1950 - 1959:


E-15668, 1957-modell

Opprinnelig eier: A/L Gjøvik og Vardal Bilruter


Eier på treffet: Vestoppland Bussveteran


Scania-Vabis BF 73-58 V med Repstad karosseri


Lengde: 12,10


Bredde: 2,35


Vekt: 13.000 kg


36 sitteplasser - 32 ståplasser


Motor: 150 hk, D642

Beste 1960 - 1964:


F-1029, 1962-modell

Opprinnelig eier: AS Svelvikruten, Drammen


Eier på treffet: Medlemmer av DOBHF


Scania-Vabis B 55-63 V med Lier Karosseri


Lengde: 11,70


Bredde: 2,35


Vekt: 11.740 kg


46 sitteplasser - 20 ståplasser


Motor: 120 hk, D7R20

Beste 1965 - 1969:


F-5008, 1967-modell

Opprinnelig eier: Västerås Omnibus AB, Sverige


Eier på treffet: Nils Zimmermann, Drammen


Scania-Vabis CR 76-59 med Scania-Vabis Katrineholm karosseri


Lengde: 11,46


Bredde: 2,50


Vekt: 13.860 kg


33 sitteplasser - 33 ståplasser


Motor: 195 hk, DR11 R23

Beste 1970 - 1974:


D-14842, 1971-modell

Opprinnelig eier: NSB Bilruter, Kongsvinger


Eier på treffet: Åsnes Veteranbussklubb


Volvo BB 57-60 med VBK karosseri


Lengde: 11,60


Bredde: 2,40


Vekt: 10.900 kg


40 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 170 hk, TD 70 A

Beste 1975 - 1979:


SP 23620, 1979-modell

Opprinnelig eier: Julsundruta i Fræna


Eier på treffet: Odd Arne Sandhaug


Volvo B 58 med ARNA karosseri


Lengde: 12,00


Bredde: 2,50


Vekt: 16.000 kg


45 sitteplasser - 14 ståplasser


Motor: 260 hk, THD 100

Beste 1980 - 1989:


DD 73606, 1983-modell

Opprinnelig eier: Schous Busstrafikk AS, Vestby


Eier på treffet: Arnfinn Rønning


Volvo B 10 M med Van Hool karosseri


Lengde: 12,40


Bredde: 2,50


Vekt: 19.500 kg


54 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 276 hk, THD 100

Beste snutebuss:


H-15724, 1956-modell

Opprinnelig eier: Torleif Lilløy


Eier på treffet: RHF Telemark


Volvo L 375-07 med Knudsen karosseri


Lengde: 8,95


Bredde: 2,25


Vekt: 7.530 kg


29 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 90 hk, Volvo D47A

Beste kombinertbil:


T-6104, 1960-modell

Opprinnelig eier: Kristiansund-Frei Billag


Eier på treffet: RHF Nordmøre og Romsdal


Scania-Vabis L 75-54 med VBK skap


Lengde: 8,86


Bredde: 2,35


Vekt: 9.980 kg


7 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 162 hk

Beste småbuss:


UE 28867, 1974-modell

Opprinnelig eier: Valldal-Åndalsnes Rutebillag AS


Eier på treffet: RHF Sunnmøre


Mercedes-Benz LP 913 med Vest karosseri


Lengde: 7,90


Bredde: 2,40


Vekt: 6.875 kg


24 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 130 hk, OM352

Beste nykommer:


DD 73606, 1983-modell

Opprinnelig eier: Schous Busstrafikk AS, Vestby


Eier på treffet: Arnfinn Rønning


Volvo B 10 M med Van Hool karosseri


Lengde: 12,40


Bredde: 2,50


Vekt: 19.500 kg


54 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 276 hk, THD 100

Lengste reise:


X-35, 1969-modell

Opprinnelig eier: Harstad Oppland Rutebil A/S


Eier på treffet: RHF Sør-Troms


Scania-Vabis BF 80-59 med Repstad karosseri


Lengde: 12,40


Bredde: 2,40


Vekt: 12.960 kg


39 sitteplasser - 0 ståplasser


Motor: 150 hk

Beste utenlandske:


Ingen utenlandske busser deltok i Hamar.

Premien:


Lysestaker av jernbanesviller.


En passende premie siden treffet var på Norsk Jernbanemuseum sitt område i Hamar.